Terms and Conditions

قوانین مجموعه

قوانین، چهارچوبی را تشکیل می دهد که خدمات و
محصولات در شرایط تعریف شده، به صورت یکسان ارائه شود.

ضمن تشکر از حضور شما در دنیای استوک ایران، استفاده از خدمات و محصولات به هر شکل، مبتنی بر قوانین فروشگاه های اینترنتی است و بهره مندی از آن به معنای قبول قوانین است.

1. تعاریف در قوانین

در این بخش واژه‌هایی که در متن قوانین مورداستفاده قرار می‌گیرند، تعریف می‌شوند.
• فروشگاه: فروشگاه دنیای استوک ایران
• سایت: وب‌سایت فروشگاه اینترنتی دنیای استوک ایران به آدرس xd7.ir
• محتوای سایت: شامل تمام هر چیزی که زیر دامنه xd7.ir وجود داشته باشد؛ شامل هر چیزی در رابطه با محصولات، مقاله‌ها، تصاویر، فرم طراحی دنیای استوک ایران و تمام منابعی که از طریق xd7.ir در اختیار کاربر قرار بگیرد.
• کاربر: هر فرد که از دنیای استوک ایران تحت دامنه xd7.ir بازدید نماید، کاربر تلقی می‌شود.
• عضو: کاربری که در سایت xd7.ir فرم عضویت را تکمیل نموده و اطلاعات خود را ثبت نماید، عضو تلقی می‌شود.
• مشتری: کاربر یا عضوی که از خدمات غیر رایگان سایت بهره‌مند شود.
• سفارش: مجموع کالایی که مشتری در هر بار خرید، لیست آن را از روش‌های مختلف ثبت نماید.
• استعلام: شامل بررسی قیمت نهایی محصول (آخرین قیمت بازار) و همچنین موجودی کالا است که بعدازاین مرحله سفارش نهایی می‌شود.

2. ثبت سفارش و قبول آن

در فروشگاه اینترنتی، هرگونه داد و ستد به معنای وقوع یک قرارداد است.

ماده 183 قانون مدنی: ” یک یا چند نفر در مقابل یک یا چند نفر دیگر تعهد بر امری نمایند و مورد قبول آنها باشد “

تمام پروسه خرید یا درخواست خدمات به خواست مشتری یا توسط مشتری انجام می شود و با انجام این مراحل، مشتری رضایت خود را اعلام می دارد که بعد از استعلام و تأیید نهایی به عنوان یک قرارداد آنلاین به آن قرارداد متعهد باشد.

3. مراحل ثبت سفارش و خرید

استعلام و دلیل آن: به دلیل شرایط خاص محصولات و نحوه ارائه خدمات، ممکن است قیمت ها تغییر کرده باشند. مشتری باید قبل از خرید، قیمت و موجودی را استعلام نماید و طی یک فاصله زمانی توافق شده سفارش خود را ثبت نماید.

پاسخ استعلام و مهلت ثبت سفارش: دنیای استوک ایران پس از درخواست یا ثبت سفارش، محصول یا خدمات را بررسی می نماید و در صورت تأیید و اعلام قیمت، فرصتی را برای ثبت سفارش تعیین می نماید و مشتری می تواند در فرصت مشخص شده سفارش را ثبت نماید. در صورتی که در زمان معلوم، سفارش ثبت نشود می بایست این مراحل از اول تکرار شود.

ثبت سفارش بدون نیاز به عضویت
مشتریان محترم، ثبت نام اجباری نیست و تمام پروسه بدون نیاز به این کار انجام می شود. در صورت ثبت نام و عضویت در دنیای استوک ایران تاریخچه سفارش ها، امکان ثبت آدرس مشخص و چندین امکان مورد نیاز دیگر را در دسترس کاربران قرار می گیرد. پس از ثبت نام در هر بار خرید به جای وارد کردن اطلاعات پستی به عنوان یک کاربر غیر عضو فقط کافیست که نام کاربری و رمز عبور را وارد نموده و ادامه مراحل را انجام دهد.

توجه: از آنجایی که اطلاعات عضویت توسط کاربر تکمیل میگردد، پس مسولیت وجود اطلاعات اشتباه بر عهده دنیای استوک ایران نمی باشد.
توجه 2: سیاست های ما برای محافظت از حریم امن کاربران را در صفحه سیاست حفظ حریم خصوصی مطالعه نمایید.

4. نحوه پرداخت سفارش

برای خرید غیرحضوری: بهترین روش که به‌صورت اتوماتیک توسط سیستم تأیید می‌شود پرداخت آنلاین است ولی درصورتی‌که مشتری تمایل داشته باشد می‌تواند وجه سفارش را از طریق کارت‌بانکی، اینترنت بانک، دستگاه پوز و سایر روش‌های انتقال وجه انجام دهد و بعد از انتقال وجه مستندات کافی برای استعلام پرداخت به واحد مالی مجموعه اعلام فرماید.
نکته: مراحل تأیید به‌صورت دستی و به‌آسانی انجام می‌شود.

خرید حضوری: این نوع سفارش به‌صورت نقدی یا از طریق کارت‌خوان‌های مستقر در مجموعه قابل انجام است.
نکته: در این نوع پرداخت ممکن است در شرایطی خاص محصول شامل پیش‌پرداخت باشد که در این صورت به مشتری اعلام می‌شود.

5.  روش های ارسال سفارش

1. محصول‌ها توسط شرکت پست جمهوری اسلامی، باربری و سایر شرکت‌های ثبت‌شده (به خواست مشتری) ارسال می‌شود.
نکته: بر اساس نوع سفارش و محصولات ممکن است تحویل سفارش در سرتاسر ایران توسط دنیای استوک ایران به‌صورت حضوری انجام شود.

2. خدمات به‌صورت حضوری و در مجموعه دنیای استوک ایران انجام می‌شود.
نکته: بر اساس نوع سفارش ممکن است که خدمات به دلیل نیاز به راه‌اندازی توسط کارشناسان دنیای استوک ایران، در محل موردنظر مشتری انجام شود. محدودیتی در جغرافیای این خدمات وجود ندارد (سرتاسر ایران و کشورهای مجاور)

تبصره: بر اساس مواد 386 و 387 قانون تجارت کلیه مشکلات در هنگام حمل کالا بر عهده شرکتی است که کالا را حمل می‌نماید.
نکته: محصول خریداری‌شده به میزان مبلغ فاکتور سفارش بیمه می‌شود در این صورت ممکن است متصدی حمل‌ونقل سبب وارد شدن خسارتی به مرسوله باشد ازجمله گم‌شدن یا معیوب شدن کالا که در این صورت وظیفه دارد بر اساس بیمه ثبت‌شده خسارت وارده را جبران نماید.
نکته تکمیلی: دنیای استوک ایران هیچ‌گونه منافع یا اختیاراتی در شرکت‌های حمل‌ونقل نداشته پس مسئولیتی نیز در این مورد ندارد؛ ولی محصول خریداری‌شده را بر اساس فاکتور صادرشده بیمه می‌نماید و بر اساس این بیمه که مستندات آن موجود است (هم در دیتابیس شرکت مذکور و هم در اطلاعات ثبتی)؛ پس خسارت وارده فقط از طریق شرکت‌های حمل‌ونقل قابل پرداخت است و دنیای استوک ایران هیچ‌گونه پاسخگویی یا پرداختی را از این بابت انجام نمی‌دهد.

6. هزینه ارسال

مشتریان گرامی روش‌ها، طرح‌ها و مبالغ مختلفی برای ارسال محصولات وجود دارد و این روش‌ها در هنگام تکمیل اطلاعات در هنگام ثبت سفارش قابل‌مشاهده است.
نکته: هزینه ارسال به‌صورت اتوماتیک توسط خود سیستم محاسبه می‌شود، البته ممکن است بر اساس شرایط آن روز متغیر باشد.

7. مدت زمان تحویل سفارش ها

به دلیل شرایط خاص محصولات و خدمات، ممکن است که بر اساس سفارش متفاوت باشد. در شرایط عادی و متداول محصول ارسال‌شده در 4 روز کاری به دست مشتری می‌رسد؛ البته ممکن است این پروسه قابل‌تغییر به زمان طولانی‌تری باشد که در این صورت با مشتری هماهنگ می‌شود.
نکته: محصول در صورت وجود در کمتر از 24 ساعت بررسی و آماده ارسال می‌شود و در اولین روز کاری به شرکت‌های حمل‌ونقل جهت ارسال تحویل داده می‌شود.

8. نکات مهم در هنگام تحویل سفارش

1. مشتریان محترم این نکته را در نظر داشته باشند که مغایرت کالا را قبل از تحویل و بازگشایی بسته محصول کنترل نمایند تا محصولی به اشتباه برای ایشان ارسال نشده باشد.
نکته: مشتری موظف است در هنگام تحویل بسته، به ظاهر محصول توجه نماید که ایرادی بر آن وارد نشده باشد. فروشگاه در قبال کالا های تخریب شده مسئولیتی ندارد و این محصول خارج از گارانتی است.

تبصره 1: این بررسی مربوط به ظاهر محصول است و مشتری اجازه باز کردن پلمپ محصول را ندارد. در صورت باز کردن پلمپ محصول، گارانتی منقضی می شود و مسئولیت این مشکل با مشتری است.
تبصره 2: مشتری موظف است که قبل از تحویل پلمپ محصول را بررسی نماید و در صورتی که مشکلی در پلمپ وجود داشت کالا از گارانتی خارج شده و از تحویل محصول خودداری نماید و موضوع را در سریع ترین زمان به ما اطلاع دهد.

نکته 2: طبق قوانین حمل و نقل، بررسی محصول باید قبل از امضای تحویل مرسوله(امضا کردن در شرکت های حمل و نقل یعنی دریافت صحیح و سالم محصول)، توسط مشتری انجام شود چراکه در این صورت شرایط بیمه برای محصول منقضی نشده است.
نکته 2: بر اساس ماده 5 در قانون، هنگامی که خسارتی به مرسوله شما وارد شود شرکت های حمل کننده می بایست خسارت را جبران نمایند و فروشگاه در این باره اختیار و مسئولیتی ندارد.

2. بر اساس دستورالعمل قانونی مشتری در هنگام تحویل می بایست کارت ملی یا کارت شناسایی ارائه نماید و اگر دریافت کننده کس دیگری است باید در قسنمت توضیحات سفارش نام فرد تحویل گیرنده وارد شود یا به طریقی قابل پیگیری اعلام شود.

3. در صورتی که مراحل ارسال و دریافت محصول از روال عادی خارج شود هزینه حمل و نقل محصول بر عهده مشتری است.

4. در صورت انتخاب پرداخت مبلغ سفارش در محل و انتخاب این روش، پرداخت نهایی می بایست قبل از تحویل کالا انجام دهد و تسویه فاکتور انجام شود.
تبصره: بعد از پرداخت فاکتور فرصت بررسی ظاهری محصول برای مشتری فراهم می شود.

5. به جهت رعایت حریم خصوصی کاربران در حالت معمول، سفارش ها بیرون و در ورودی ساختمان تحویل داده می شود مگر در شرایطی که مشتری در فیلد توضیحات سفارش یا از طریق مکالمه تلفنی این اجازه را قید نمایند.

9. مسئولیت و محدودیت راه‌اندازی محصول

محصولات فروشگاه، از این نظر در 2 دسته اصلی قرار دارند:

1. محصولی که محدودیتی در این زمینه ندارد و مشتری می‌تواند عملیات راه‌اندازی آن را انجام دهد.
این محدودیت در حالت عادی وجود ندارد و اگر محدودیتی در شرایط خاص وجود داشت، در فاکتور سفارش برای مشتری شرح داده می‌شود.

2. کالایی که می‌بایست، فقط توسط فروشگاه در مقصد موردنظر مشتری راه‌اندازی شود.
نکته: در این شرایط امکان راه‌اندازی فقط برای کارشناسان فروشگاه وجود دارد و درصورتی‌که راه‌اندازی توسط فرد دیگری انجام شود گارانتی و خدمات پس از فروش به‌طور کامل منقضی می‌شود.
این محصولات شامل موارد خاص و کمتر از 1 درصد محصولات است که در این صورت به مشتری اطلاع‌رسانی می‌شود.

10. مالکیت محتوا و تغییر روند

1. فروشگاه در مورد تغییر در فرم و محتوای سایت از جمله ارتقا یا ایجاد تغییرات ظاهری همواره خود را مجاز و مختار می داند که نسبت به ایجاد تغییرات دلخواه در سایت از جمله تغییرات فنی و ظاهری، تغییر خدمات و نحوه ارائه آن، تغییر محتوا و اطلاعات سایت، تغییر در سیاست ها، حقوق و قوانین اقدام نماید.
2. فروشگاه به دلیل شرایط ویژه تأمین کالا و نوع محصولات ارائه شده، این اختیار را دارد که نحوه ارائه خدمات تغییر دهد یا فروش محصولات را متوقف نماید و این اختیار را دارد که نوع خدمات را تغییر دهد یا حذف نماید.

مرجع رسمی سایت دنیای استوک ایران آدرس xd7.ir است. اگر دنیای استوک ایران تصمیم داشت تا از روش دیگری برای ایجاد ارتباط با کاربران استفاده نماید حتماٌ آن را در سایت رسمی xd7.ir ثبت می نماید. لذا در صورت مشاهده مورد مشکوک موضوع را با مجموعه در میان بگذارید در غیر اینصورت مسئولیت ضرر و زیان احتمالی بر عهده دنیای استوک ایران نمی باشد.

11. موارد خاص در ارائه خدمات و فروش محصولات

قوانین سایت به صورت پیشفرض شامل تمامی محصولات و خدمات است. در این حال ممکن است که در شرایطی این قوانین مشمول کالای خاصی نباشد، در این شرایط نکات و توضیحاتی که در فاکتور درج شده معیار عمل است.

در دنیای استوک ایران حریم خصوصی در بالاترین اولویت قرار دارد؛ درصورتی‌که مواردی نقض‌کننده این مهم را مشاهده نمودید  از طریق راه‌های ارتباطی موضوع را به ما اطلاع دهید.

قوانین و مقررات نوشته‌شده در این صفحه، شرایطی است که در صورت استفاده از خدمات و خرید محصولات مشتری تأیید می‌نماید این صفحه را به‌طور کامل خوانده است و تمام موارد را قبول می‌کند.